Lembaga Kemajuan Terengganu Tengah | ketengah[at]ketengah.gov.my | Tel : (09) 823 1000 Faks : (09) 8223 105

Pencapaian Piagam Pelanggan

PENCAPAIAN PIAGAM PELANGGAN BAGI JAN SEHINGGA JUN 2017

*Pencapaian Piagam Pelanggan dikemaskini dalam tempoh 6 bulan.

BIL PIAGAM PELANGGAN JUMLAH KES PERATUS PENCAPAIAN (%) CATATAN
1 Memberi layanan dan perkhidmatan yang mesra, efisien dan sempurna selaras dengan fungsi lembaga. -  100%  Layanan berkualiti sentiasa diutamakan bagi memenuhi ekspektasi pelanggan.
2

Permohonan penyewaan rumah kediaman/kedai diberi keputusan dalam masa 7 hari bekerja.

40  100%


 

3 Memastikan perkhidmatan mengankut sampah dijalankan mengikut jadual pada setiap hari bekerja di semua perbandaran KETENGAH. Pungutan sampah setiap hari  100%

 Sampah dipungut mengikut jadual

4 Menyediakan kemudahan, aktiviti dan layanan yang berkualiti kepada pengunjung di Tasik Kenyir.  8 Unit
6 Medan meletak Kenderaan
4 Projek

 100%

Kemudahan seperti surau, kedai makan, tandas dan lain-lain sedang dinaiktaraf bagi keselesaan pengunjung.

Kawasan meletak kenderaan yang disediakan sentiasa dijaga agar memuaskan hati pengunjung.

Layanan berkualiti kepada pengunjung sentiasa diutamakan bagi memenuhi kehendak pengunjung terutama di Pusat Penerangan Kenyir (PPK).

5 Melaksanakan program pendidikan, latihan, keagamaan dan Badan-Badan Bukan Kerajaan kepada 5,000 orang setahun.  11 program  100%
  • 12 sub-program telah dilaksanakan.
  • Penyertaan peserta sehingga Jun 2015 seramai 7,630 orang.
6 Melaksanakan program bantuan khidmat nasihat, pembangunan produk dan pemasaran yang berterusan kepada 500 orang setahun.  37 program  100%  Sebanyak 37 program pameran, kursus dan seminar melibatkan 1409 orang peserta.
7 Melaksanakan program latihan dan kemahiran kepada 5,000 orang penduduk melalui 34 mini RTC.  108 program  52% Aktiviti melibatkan program kemahiran dan karnival. 
8 Memastikan Program Bantuan Rumah (PBR) bina baru siap dibina dalam tempoh 4 bulan dan baikpulih siap dibina dalam tempoh 2 bulan selepas surat lantikan dikeluarkan.  

Dungun - 100%

Kemaman - 100%

Hulu Terengganu - 100%

Kerja-kerja berjalan mengikut jadual dan dalam proses perlaksanaan.
9 Memastikan semua aduan awam diberi maklumbalas dalam tempoh 3 hari bekerja selepas aduan diterima.  13 aduan  100% Daripada jumlah tersebut sebanyak 11 aduan melalui sistem e-aduan dan 2 aduan melalui Sistem Pengurusan Aduan Awam (SISPAA) yang mula digunapakai sepenuhnya di KETENGAH bermula bulan Oktober 2015. Kesemua aduan ini telah diberi maklumbalas dalam tempoh 3 hari bekerja.